Pazartesi, Mart 18, 2013

Aranan Kan Bulundu (Lara Adrian - Gece Yarısı Tuzağı)



Lara Adrian - Gece Yarısı Tuzağı




   Künye

Orjinal Adı: Veil of Midnight
Seri Bilgisi: Midnight Breed #5
GoodReads Puanı: 4.24





Puanlama:


Konu: 5

Lara Adrian vampirleri sevmemi sağlayan ilk yazar. Vampileri pek de sevmediğim düşünülürse büyük başarı. Her kitabıyla -ki çok ağır çıksa da 5'e gelebildik- kendine hayran bırakan nadide biri. Bir kitabında da çıtayı düşürsün. Yok arkadaş hep mükemmel.

Birliğin üyelerinden Nikolai'nin görevi Sergei Yakut'u bulmak ve onunla İlk Nesil vampirlere düzenlenen saldırılar hakkında konuşmak. Ne yazık ki ava giderken avlanan Niko, amacına ulaşsa da sonuçları onun için hiç iyi olmuyor.

Cinayetle suçlanan Niko, işkenceye maruz kalıyor ve Renata tarafından kurtarılıyor. Tabi ki Renata aslında Niko'yu faka bastıran kişinin ta kendisi. Ne yalan söyleyeyim yetenekler arasında en beğendiklerimden biri Renata oldu. Bildiğiniz gibi Soy Eşlerinin kendilerine has yetenekleri var ve Renata'nın yeteneği de oldukça faydalı. Üstelik savaşçı kişiliğiyle de takdirimi topladı (:

İşte Niko kurtarlıyor falan ama dert bununla biter mi? Küçük Mira'yı kurtarma ve Dragos'u ele geçirme derken macera ve aksiyon hiç hız kesmiyor. Bu arada Tegan'ın kitabından tanıdığımız Andreas Reichen'in başına da çok kötü şeyler geliyor. Ve bir sonraki kitabı merakla beklememe sebep oluyor :D Hele ki sonunda yakalanan İlk Nesil vampirin akıbetini okumak için sabırsızlanıyorum (:


Hızını hiç kesmeyen, diğer kitaplarda pek dikkat çekmeyen Niko'yu bile devleştiren şahane bir kitap yazmakla birlikte devamını, özellikle Andreas'ın ve Mira'nın -ki ayrı kitaplar- hikayelerini merakla beklememi sağlayan yazarı kocaman bir alkış (:





 Çeviri: 5

Herhalde yayınevinin uzun zamandır okuduğum en mükemmel çevirisiydi. Tabi ki orjinalini okumadığım için karşılaştırma yapamıyorum ama cümleler tastamamdı ve 2 yerde kelime hatası dışında hataya bile rastlamadım. Sergei Yakut'a bile bilhassa baktım adam bildiğin Yakut çıktı :D 
Yalnız rahatsız eden şey daha öncelerde Birlik olarak alıştığım savaşçıların isminin Düzen olarak lanse edilmesiydi. Sanırım daha önceki kitapları okumayan bir çevirmendi ve İngilizce'nin elastikiyetine kurban gittik :D


Anlatım: 5

Tabi ki tam puan. Burada Lara Adrian'dan bahsediyoruz. Sıkmayan, boğmayan, gereğinden fazla uzatmayan, aşkı da cinselliği de dozunda yazan mükemmel isimden :D


Kapak: 4

Orjinal kapak olmasıyla tabi ki takdir topladı ama kapağın kendini beğenmediğimden 1 puancık kırdım. Sadece bana mı öyle geliyor yoksa kapaktaki abi hafiften kel gibi mi durmuyor mu :D Onla değil sorunum ama Niko'ya uyduramadım. 


Kitap Adı: 5

Veil'in peçe olduğunu düşününce bu ismi yerinde buldum. Üstelik seri ismine de sadık kalıp (biri hariç) Gece Yarısı şeklinde ilerlemesi ayrı hoş :D Tabi arada bu Gece Yarıları karışıyor ama olsun neyden bahsedildiğini anlıyorum :D


Değerlendirmeme gelirsek;

4.8  / 5 - Bayıldım. Böylesi zor bulunur...




Sonuç olarak tabi ki çok çok beğendim kitabı. Zaten diğer kitapları okuduysanız bu kitabı da büyük ihtimalle beğenirsiniz. Maalesef ki serinin çıkmaz hızı düşünüldüğünde çabuk okumakla hata ettiğimi de düşünmüyor değilim. Bir daha ne zaman görürüz kim bilir :(


Şimdiden keyifli okumalar (:




Alıntı

"Sana söylemeye çalıştığım şu: Sana aşık oluyorum. Hem de sırılsıklam. Bunun olmasını beklemiyordum. Bunun olmasını istediğimi biile bilmiyordum ama Tanrım, Renata... Gözlerine her bakışımda, kalbim şu iki kelimeyle atıyor: Sonsuza Kadar."

* * *

Bannerlar için tıklayınız...


* * *


Kurşunlar ve bıçaklarla eğitilmiş bir savaşçı olan Renatayı, -ölümlü ya da vampir- herhangi bir erkek yenemez. Ancak onun en güçlü silahı, nadir görülen ve ölümcül olan sıra dışı psişik yeteneğidir. Şimdi yabancı bir tehlike onun güçlükle kazandığı bağımsızlığını tehdit etmektedir. Bu altın renkli saçlara sahip vampir, onu hayalinin ötesinde zevkler yaşayacağı karanlık bir diyara sürükleyecektir.

Adrenalin bağımlısı, dövüş tutkunu Nikolai, kendi adaletini tüm Soylu düşmanlarına uygulamaktadır -ve son avı da acımasız bir suikastçıdır. 

Bir kadın onun yoluna çıkar: Baştan çıkarıcı, buz kadar soğuk bir muhafız olan Renata. Fakat Renatanın güçleri, sevdiği birinin yaşamı tehlikeye girdiğinde sınanacak, hatta Nikodan yardım istemesine neden olacaktır. İkisi güçlerini birleştirdiğinde büyük bir açlığın alevleri tutkuyla harlanacak, kan bağının neden olduğu eşsiz zevk onları ya sonsuza kadar lanetleyecek ya da kurtulmalarını sağlayacaktır...

"Lara Adrianın kadın kahramanı çelik kadar sert. Kitap raflarındaki en iyi vampiri serisi!"
Romantic Times BOOK

"Bir sonraki kitapta ne olduğunu öğrenmek için ölüyorum!"
WildOnBooks.com

"İlgi uyandıran gerçekçi karakterlerle iyi yazılmış bir roman… Takipçileri hazır olsun, bu seri gittikçe iyi oluyor!"
FreshFiction.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: