Salı, Mart 19, 2013

Fantastik mi, Komedi mi? (Amy Meredith - Gölge)



Amy Meredith - Gölge




Orjinal Adı: Shadows
Seri Bilgisi: Dark Touch #1
GoodReads Puanı: 3.63




Arkadaşımla başlattığımız minik okuma etkinliğimizde seçilen kitap bitti. Sonunda!

Çoğu kişinin bildiğini düşündüğüm bir sinema serisi var. Çığlık Serisi. Bir de bu seriyi tiye alan Korkunç Bir film serisi var. İşte bu kitabı da aynen o seriye benzettim. Sanki fantastiği tiye alan bir kitap okudum. Komedi desem değil fantastik desem o da olmayacak, tuhaf bir kitaptı. 

Eve zengin aile kızı, okuduğum ergenler gibi içine kapanık kendini soyutlamış kızlardan değil ama. Okulun popüler kızlarından biri. Ayakkabılar, ojeler, makyaj, saç. Gossip Girl'den fırlamış gibi, Eve ve en yakın arkadaşı.



Kasabadaki kızlar birer birer hastanelik olunca bizim Nancy Drew'lar olayları araştırmaya başlıyor. Tabi bu arada Eve'in yeteneği ortaya çıkıyor. Öyle kullanışlı ki Eve onun bunu kızartırım diye pek bir kendine güveniyor :D Sanki bütün fantastikleri yalayıp yutmuşlar kendilerini bu göreve hazırlamışlar.

Hadi dedim bu kız çok kolay adapte oldu, bari her şeyin sonucu kozmetiğe bağlanmasaydı. Canları sıkıldıkça alışveriş yapıyorlar, ojeler, ayakkabılar olmasa ne yapacaklardı bilemiyorum. Tamam alışverişte yapsınlar ama fantastiğin genetiğine ters geliyor. 

Bir ara ciddi ciddi yazar dalga mı geçiyor diye de düşündüm. Bazı yerlerde gülmekten okuyamadım. Tam ciddi bir mevzu üzerine konuşuyorlar tabir-i caizse korkudan donlarına yapacaklar hooop ayakkabılardan bahsediyorlar. Yahu ölüp gideceksin ne yapacaksın Jimmy Choo'yu. Cehennem yeni kreasyonun da mı giyeceksin?

Hele ki sonunda bir Gandhi olayı var ki akıllara zarar. Aklıma geldikçe gülesim geliyor.



Bir de Eve'in ağzından anlatmaması var. O kadar alışmışım ki sevmediğim anlatım biçimini bile arar oldum. Anlamıyorum ki herkesin açısından anlatmayacaksan yazarın ağzından anlatmaya ne gerek var. Sadece sonda bir yerde başkasının gözünden anlattı kısacık bir yeri. Onun dışında hep Eve'in tarafıydı. O zaman daha fazla katletmeye ne gerek var.

Sonuç olarak beğenmedim. Zaten çok fantastik fanı değilimdir, böyle kitaplar yüzünden iyice soğuyorum. Otur çocuğum 0 diyeceğim de emek var ortada. Elimde sürünse de bitirdim mi, bitirdim :D Tavsiye eder miyim? Kimseyi kurban edipte küfür yemek istemem. O yüzden en iyisi okuyup karar vermek. 

Okuyacaklara şimdiden keyifli okumalar (:



Değerlendirmeme gelirsek;

2 - Sıkıldım ama bitti...





* * *


Bannerlar için tıklayınız...


* * *



Burası Deepdane. Huzurlu, az nüfuslu, hayatın gezmek tozmak ve alışverişten ibaret olduğu küçük bir kasaba. Deepdanede hayat her zamanki sakinliğiyle devam ediyordu ki birden bazı kasabalılar aklını kaçırmaya başladı. 

Eve ve Jess, Deepdanein popüler kızlarından. Hayatlarında erkekler, ayakkabılar ve güzel elbiselerden başka pek bir şey yok. Ancak karanlık ve gizemli olaylar baş gösterince, iş başa düşüyor. Atalarından kalan mirasın farkına varan Eve, Deepdanei yüz yılda bir basan iblislerden kurtaracak kişinin kendisi olduğunu düşünüyor.

Gizemli bir yabancı her şeyi alt üst edebilir. Hem kasabayı hem Evein hayatını.

2 yorum:

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: