Salı, Mart 26, 2013

Kısa Molalar (Yorum) (Day Leclaire - Geçmişle Hesaplaşma || Debbie Macomber - Melekler Korusun)


Day Leclaire - Geçmişle Hesaplaşma 




Orjinal Adı: Dante's Marriage Pact
Seri Bilgisi: Dante Legacy #7
GoodReads Puanı: 3.72




Yorumum


Son günlerde Beyaz Dizilere sarmış bulunuyorum. Nedendir bilinmez elim pek roman gitmiyor. Hem Beyaz Dizi okuyorum hem de tercihimi tadımlık romanlardan yana kullanıyorum.

İlk kitabım Dante'nin okumadığımı sandığım 7. kitabı Geçmişle Hesaplaşma. Kitabın daha başında okuduğumu anımsadım ama bu seriyi sevdiğimden 2 hatta 3 kez okuyabilirim.

Tabi ki yine çok güzeldi. Bazen okuyucu yorumları görüyorum da daha ilk sahne de yatağa atlamalarını saçma buluyorlar Dante'lerin. Bende bunu saçma buluyorum açıkçası. Seriyi okuyanlar bilir, kitap Dante Ateşi yani Inferno üzerine kurulu. Yani dokunma mesafesine girdin mi kızı farkedersin, dokundun mu yanarsın, bu kadar basit. Bir nev-i fantastik bir kitap ama anlayamadığım nedenlerle herkes bir mantık arıyor bu seride. Yok yani boşuna aramayın. Kızı gördü mü omzuna atıp mağarasına gider Dante erkekleri bu kadar basit. Tabi ki tek bir kızımız da var Dante ama onda bile sonuç farklı olmuyor.

Okuduğum bir çok kitapta cinsel çekim hisseden karakterler, bol yatak sahneleri varken kimsenin sesi çıkmazken Inferno'ya laf etmelerini hoş bulmuyorum. En azından efsanevi bir dayanağı var ve bu bana yetiyor, bayıla bayıla da okudum tüm seriyi. En azından çıkanları. Üvey kardeşte bir an önce çıksa da okusam, yummy :D

Beyaz Dizilerde değişik bir tat arıyorsanız bu seriyi tavsiye ederim. Amma velakin ben çemberinden dışarı çıkamam, bildiğimiz yolda ilerleyelim derseniz, üzgünüm ki size göre değil. Çünkü Dante'leri okuyan yanmayı göze alıyordur (:


Değerlendirmeme gelirsek;

4.5 / 5 - Böylesi zor bulunur...



* * *

Evlilikle mi yoksa kaderle mi birbirlerine bağlanmışlardı?
Dante ateşi hiç uyarmadan onları çarpar ama Draco Dante bundan hiç de şikâyetçi değildir. Bu aile efsanesi onu, gizemli bir güzelliğe sahip Shayla Charleston’a çeker. O ise hayatına girdiği gibi hızla ortadan kaybolur.
Draco, aylarca aradıktan sonra, çocuğuna hamile olan kadını bulur. Bu arada sırlar tek tek ortaya çıkmaya başlar. Draco, ailelerinin geçmiş hesaplaşmaları, karısı ve oğluyla geleceği arasında sıkışıp kalır. Draco, onun Dante ateşi bağını paylaştığına inanacak mıdır? Veya Shayla evlilik anlaşmasını tamamen farklı bir nedenden dolayı mı kabul eder?


* * * 

Debbie Macomber - Melekler Korusun





Orjinal Adı: Angels at the Table: 
A Shirley, Goodness, and Mercy Christmas Story
Seri Bilgisi: Angels Everywhere #7
GoodReads Puanı: 3.81




Yorumum

Kısacık bir hikayesi olmasına rağmen 2-3 gündür elimde sürünen diğer kitapsa Melekler Korusun. 

Serinin başlangıcı değil ilk olarak bu büyük sorun. 3 Dua Meleği var ve bu kitapta onlara çırak olarak Melek Will geliyor. Ee biz tanımıyoruz ki Mercy, Shirley ve Goodness kimdir necidir? Önceki kitaplarda anlatılıyorsa neden birden başlamamış ki? Will de çok efsanevi bir Melek değil ki mutlaka onunla başlamalı diyelim. Anlamadım, anlayamayacağım.

Konusu arkasında yazıyor zaten o yüzden tekrar etmeye gerek yok. Zaten 200 sayfalık kitap özet geçmiş olacağım hiç okuyası gelmeyecek kimsenin :D

Sadece şu meleklere taktığımı söylemek isterim. Geçmişlerini bilmediğim için mi acaba hiç sempatik gelmediler bana. Yani saçma sapan hareketlerin açıklaması var mı acaba ilk kitaplarda? Restoran açmış bir aşçının yemeğine müdahale etmenin mantığı nedir mesela? Bir de Melek üstelik daha mantıklı kararlar vermesi gerekmez mi? Bir tek sonundaki müdahaleyi güzel ve yerinde buldum, ki sorunlara sebep oldukları düşünülürse zor kurtardılar.

Ah tabi bir de Gabriel vardı. Yahu bu Meleğin adı nerede geçse seviyorum, neden acaba :D 

Vaktim bol ya da sıkıldım kafa dağıtayım diyorsanız bu kitabı öneririm. Ama çabuk sıkılan biriyseniz sanırım size de uymaz. Sıkılmak için 300-400 sayfa olması gerekmiyor, sevmedim mi 100 sayfalık kitapta bile sıkılıyorum :(
Zaman kaybı değildi ama okumasam da olurmuş (:


Değerlendirmeme gelirsek;

3 - Nötrüm, okusan da olur okumasan da...



* * *


Shirley, Goodness ve Mercy, meleklerin işlerinin asla bitmeyeceğini bilirler; hele yılın en güzel dönemi olan Noelde. Yardımcı melekleri Willi de kanatlarının altına alırlar ve New Yorkta Times Meydanındaki eğlenceleri izlemek için yola koyulurlar. Will, gece yarısı kalabalığın arasında tek başlarına duran iki yabancıyı fark ettiğinde, bunun yardım eli uzatmak için en uygun zaman olduğuna karar verir.

Lucie Ferrara ve Aren Fairchild, yılbaşı gecesi Times Meydanında kazara olmuş gibi görünen çarpışmalarının ardından tanışırlar. Birbirlerinden hemen hoşlanırlar ve pek çok ortak yönlerinin olduğunu fark ederler. Ama kaderin cilvesi onları bir araya gelmeleri kadar hızlı bir şekilde ayırır. Lucie ve Arenin birbirleriyle iletişime geçmeleri mümkün görünmemektedir artık.

Tabii eğer bir mucize gerçekleşmezse...

Eğlenceli ve romantik bu romanda Debbie Macomber uzun zamandır özlemini çektiğiniz bir aşka tanıklık etmenizi sağlayacak.

"Macomberın karakterlerine hayran olmamak olanaksız. Söz konusu özel bir mekan ve asla unutulmayacak karakterler yaratmak olduğunda, kimse Macomber ile boy ölçüşemez."
Bookpage

2 yorum:

  1. çok güzel bir blogunuz var, değerlendirme gif'lerinize ise bayıldım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler (: Gifleri artık kullanmıyorum ama benim için yerleri ayrı (:

      Sil

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: