Perşembe, Eylül 26, 2013

Jennifer Probst - İlk Öpücüğün Büyüsü (Yorum)



Orjinal Adı: The Marriage Bargain
Seri Bilgisi: Marriage to a Billionaire #1
GoodReads Puanı: 3.81
Türkçe Yayın: Nemesis Kitap
Sayfa Sayısı: 267
Çevirmen: Güzin Pelin Direnoğlu





Yorumum:


Nemesis yayınları bu işi gerçekten biliyor. Günümüz aşk romanlarında yani romantik komedi kitaplarında 1 numara. Yine çok güzel ve eğlenceli bir kitapla bizi buluşturdular.

Kapağı sürekli gözüme takılan The Marriage Bargain. kitabının çıktığını görünce çok şaşırmıştım. Yani alışık değilim öyle merak ettiğim kitapların şak diye çıkmasına :D İyi ki de çıkmış ve okuma fırsatı bulmuşuz.

Konusunda da yazdığı üzere çocukluktan tanışan Nick ve Alexa'nın 1 yıllık evlilik anlaşmalarını konu alıyor. İkisinin de kendince sebepleri var tabi ki. Gerçi bu konu biz Beyaz Dizi severler için fazlasıyla tanıdık :D Biraz daha uzun soluklu olan bu macera ise Beyaz Diziden daha tatmin ediciydi.

Bir kere Alexa var ki onu sevmemek elde değilim. Gerçekte görsem alnından öperim valla. Bilenler neden sevdiğimi çoktan anladı ama ben yine de söyleyeyim. Çok aklı başında, duruşu dik, gerektiğinde arkasını dönüp gidebilen biri. Yani tam benim sevdiğim kriterlerde. Gerçi hakkını yememek lazım Nick'te çok odun değildi. Sonlara doğru malum ayrılık sahnesinde azıcık kızdım ama affedilmez şeyler de yapmadı. Ne güzel geçinip gittik. Hem güldüm hem hüzünlendim (Özellikle köpekli sahnelerde) güzel saatler geçirdim.

Yazarın anlatımı da çok güzeldi. Okuyucuyu hemen kavrıyor, avucuna alıyor. Çevirisi de tek kusuru dışında çok iyiydi. Lütfen, lütfen, lütfen! genç adam/kadın kelimesini şu kadar sık kullanmayın. Üşenmedim saydım sayfa başına 8-10 tane düşmüştü. Ve her sayfaya! Yani tamam arada olsa neyse de bir yere kadar dikkatimi zor topladım. O da olmasa çeviri kusursuz olacaktı.

Cinsellik kısmı da anlatılan kadar çok gelmedi açıkçası. Sanki kitabın bir çok kısmını kaplıyor gibi bir izlenime kapıldım ama sürekli gel gitler dışında pek bir şey yoktu. Daha çok oynaşma olara tabir edebileceğim şeyler vardı onda da duygulara yer verdiği için sırıtmamış bence. 

Son bölüm ise resmen kopardı. O şaşkın halleri okumak aşırı zevkliydi. Tabi bir de ikinci kitabı merak etme durumu var ki çatlamazsam iyidir. Sevgili Nemesis umarım ki bir an önce ikinci kitap gelir biz de mest oluruz :D

Her ne kadar İlknur Muştu tasarımlarına aşık olsam da bu sefer orjinal kapağı tercih ederdim. Özellikle aşağıdaki resmi. Bir sarışın sever olarak bu abiyi beğenmezsem olmaz, hele o kırpık saçlarına hasta oldum :D 


Değerlendirmeme gelirsek:

4 -  Kesinlikle geçer not aldı...


* * *

Alıntılar

Bu kız tam bir baş belasıydı. Gerçekten Nick Ryan, Alexa'yı yetişkin bir kadın olarak değil; bir amip gibi cinsiyeti olmayan bir canlı olarak görmekte ısrar ediyordu.


Arkana bakmadan yürümek ve gururunu ayaklar altına almamak daha iyi bir yol. Bırak arkanda kalanlar acı içinde kıvransın ve yaptıklarının cezasını çeksin.


                                                      "Erkekler tam bir salak."                                                         Genç adam keyifle başını salladı. "Bazen, evet. Eğer kalbimizi açacak cesareti kendimizde bulursak harika birer centilmene dönüşebiliriz. Ancak çoğumuz bu cesareti kendinde bulamaz."


* * * 

Bazı anlar büyülüdür. Herkesin o anla ilgili bir hayali vardır. İlk öpücük, ilk evlilik teklifi, evet denen o an…


Alexa için bu anların hiçbiri hayal ettiği gibi gerçekleşmemişti ve bunun tek bir nedeni vardı: Nick.

Daha lisedeyken onu öpen ilk erkek Nick olmuştu. Yıllar sonra karşılaştıklarında aniden evlenme teklif eden de Nick’ti. Tabii söz konusu Alexa olduğunda, bunun, birbirini seven iki insanın yapacağı türden ‘normal’ bir evlilik olması beklenemezdi. Aralarında bir anlaşma yapacaklardı. Bu anlaşma bittiğinde yollarını sessizce ayıracaklardı. İkisinin de bu sahte evlilikle elde edeceği bazı şeyler vardı. Bunlar için birbirlerine bir yıl katlanacaklardı. Katlanabilirlerse…

"Bu hikâye kalbinizi çalacak."
-Lori Wilde

"En iyi romantik komedi yazarlarından biri."
-USA Today


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: