Pazar, Eylül 15, 2013

Karen McCullah Lutz - Kızlar Partisi (Yorum)



Orjinal Adı: The Bachelorette Party
GoodReads Puanı: 3.70
Türkçe Yayın: Koridor Yayınları
Sayfa Sayısı: 287
Çevirmen: Ebru Balçıklı




Yorumum:

Geçen yıl okuyup face'de yayınlamıştım. Eski yorumlarımın yavaş yavaş blogda da yer almaya başlaması lazım (:


Olaya girene kadar ve bazı yerlerinde hafif sıkılsamda çik-lit türünde okuduğum bir çok kitaptan güzeldi.
Ünlü dizi yıldızı sevgilisi mihrapta kendisini bırakınca hafif bunalım takılan Zadie, en yakın arkadaşı ile hiçbir zaman anlaşamadığı kuzeni Helen'in düğünü ve haliyle bekarlığa veda partisi yüzünden kötü tökezliyor. Kısacık bir günde bütün ömre yetecek şey yaşıyor. Öncelikle kuzenin aslında sandığı kadar masum olmadığını öğreniyor, sonra da bir süredir gözüne kestirdiği öğrencisiyle yakınlaşıyor. Bu arada bu durumdan vicdan azabı duysa da, fantazilerini gerçekleştirme fırsatı bulunca kaçırmıyor (:

Tabi Helen ile Grey ayrılmasalar ve kabak Zadie'nin başına patlamasaydı daha mutlu olabilirdi. Barıştırma işi de Zadie'ye düşüyor. Neyse ki sonunda ikisini barıştırıp durumu çözüyor.
Her ne kadar öğrencisi ile yakınlaşması kötü görünse de Trevor'u sevdim. Ayrıca Zadie'de bir kısmına katıldığım güzel fikirleri olan eğlenceli bir karakterdi.

Kitapları hakkında araştırma yaparken, aslında senaryo yazarlığı yaptığını keşfettim Karen McCullah Lutz'un. Yazarın senaristliğini yaptığı filmlere gelirsek -ki bunların beşini izledim ve beğendim; 10 Things I Hate About You, Legally Blonde, She's The Man, House Bunny, The Ugly Truth, Ella Enchanted. Bu arada yazar tek kitap yazmış, neden devamı gelmemiş merak ettim...


Değerlendirmeme gelirsek:

4 -  Kesinlikle geçer not aldı...


* * *

Bir dizi oyuncusu olan nişanlısı tarafından terk edildiğinde, Los Angeles'ta lise öğretmeni olan Zadie Roberts'ın artık aşk ve romantizmle bir alakası kalmamıştı. Bir şekilde en iyi arkadaşı Grey sayesinde gerçekleşmeyen düğünün acısını üstünden atabilmişti. Bu durum Grey, Zadie'nin ciddi ve edepli kuzeniyle nişanlanana dek sürmüş, ancak sonra Zadie yeniden kendisini evlilik eğlencesinin cehenneminde bulmuştu. Helen'in sıkıcı arkadaşlarıyla geçirilecek kızlar partisinin bir işkence olacağını düşünürken, içkinin de etkisiyle çılgın bir kıza dönüşen Helen, kendisini olmayacak durumlara sokmuştu.


2 yorum:

  1. benim nedense elim gitmedi okumaya...
    çik-litte severim halbuki..
    yazar hakkındaki bilgilerede şaşırdım..
    10 Things I Hate About You filmini acayip çok severim..hele Heath Ledger'in söylediği "cant take my eyes off you" şarkısına bayılırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki ben fazla çik-lit sevmediğim için hoş gelmiş olabilir. Zaten kıyaslama yapacak kadar okumadım o tür. Çok beklenti olmazsa karşılar diye düşünüyorum. En azından sıkmadı, fazla da kalın değil nasılsa (:

      Sil

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: