Pazar, Eylül 29, 2013

RKBT 3. Gün || Eleanor Moran - Mutfakta Aşk kokusu Var || Şefin Spesiyali



RKBT 3. gününde Şefin Spesiyali bölümünde yapmayı ve yemeyi çok sevdiğim Alman Pastası tarifini vermek istedim. Aslında hazır konu olmuşken yapacaktım da ama fırsatım olmadı. Yapabiliyorum yani, zaten yapabildiğim bir kaç tarif var Alman Pastası da bunlardan biri (:

MALZEMELER:
5 su bardağı un
10 gr kuru maya
2 yumurta
1 tutam tuz
2 yemek kaşığı yoğurt
2 yemek kaşığı tereyağ
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı su
1 çay bardağı tozşeker

KREMASI İÇİN:
3 su bardagı süt
3 yemek kaşığı un
2 yumurtanın sarısı
1 paket vanilya
1 su bardağı tozşeker

ÜZERİ İÇİN:
150 gr. bitter çikolata (ben sütlü kullandım)
3/4 çay bardağı krema
İnce çekilmiş antap fıstığı


HAZIRLANIŞI:

Kek için,unu bir kaba alıp seker ve tuz ile harmanlayın ve ortasını havuz gibi açın. İçine maya, yumurta, yoğurt, su, süt ve yumuşatılmış tereyağı ilave edin.Unu kenarlardan alıp yavaş yavaş ekleyerek yoğurun.Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın.Fırın tepsisine yağlı kağıt serin ve hamurların üzerine hafifçe bastırarak tepsiye yerleştirin. Üzerini örterek mayalanmaya bırakın.175 dereceye ayarlanmış fırında pişirin.
Kreması için,yumurta sarısı,süt,un,seker ve vanilyayı bir tencerede koyulaşıncaya kadar pişirin.Arada karıştırarak soğumaya bırakın.Krema sıkma torbasına doldurun.Kekleri enlemesine ortadan kesip kremayı içlerine sıkın..
Üzeri için, krema ve çikolatayı birlikte eritin.Keklerin üst kapaklarını tel ızgara üzerine dizin.Sosu üzerlerine gezdirip fıstık serpiştirin ve soğumaya bırakın.Kapaklarını kapatıp servis yapın..
AFİYET OLSUN..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: