Salı, Ekim 29, 2013

Maya Banks - Sürgün (Yorum)






Orjinal Adı: Seduction of a Highland Lass
Seri Bilgisi: McCabe Trilogy #2
GoodReads Puanı: 4.26
Türkçe Yayın: Koridor
Sayfa Sayısı: 360
Çevirmen: Miray Çınar


(Fransız kapağına bayıldım ama ya)

Yorumum: 

Arkadaşımın isteği üzerine hiç aklımda yokken okumaya başladım. Vee çokta iyi olmuş. 

İlk kitapla ilgili çok şey hatırlamıyorum, puanımdan anladığım kadarıyla sevmişim. Zaten Sürgün'ü okurken yavaş yavaş hatırlamaya başladım. 2. kitabı daha da çok sevdim.

Kitabın en büyük özelliği karakterlerin neredeyse ilk dakikalarda aşık olmasıydı. Araya giren imkansızlıklar, çalınan geceler etkileyiciydi. Karakterler de tam sevdiğim gibiydi. Özellikle Keeley. Güçlü kadın karakteleri çok sevdiğim malum, Banks'te 2 kitaptır bunu çok güzel karşılıyor.

Konuyu değinmeyeceğim çünkü tanıtım yazısı tam anlamıyla anlatmış. Ki bu da her kitapta olan bir şey değil. 

Hele sonunda iki kez yüreğimi ağzıma getiren, gözlerimi dolduran yazara ne desem bilemiyorum. Çok, çok güzeldi. 

Yalnız şu dikkatimi çekti, biraz cesur sahneler vardı. Sanıyorum ülkemizde Nefes adıyla ilk kitabı çıkan Breathless serisinin ilk adımını burada atmış. Hoş ilk defa mide bulandırıcı sinir edici gelmedi ama olmasa da olurdu. Burada karakterlerin anlatımdaki önemini bir kez daha farkettim. Bu olayı daha kabul edilebilir yazmışlar. Yine de diyorum olmasa da olurdu küçük bir puan kırdım buradan.

Çeviri de gayet iyiydi. Gerçi benim takıldığım bir şey var ama ona kişisel tercih olduğundan dolayı değinmeyeceğim. Pire altında yorgan aramaya gerek yok :D

Son kitabı da sabırsızlıkla bekliyorum. Umarım iki kitap arasındaki kadar fark olmaz.


Puanım:

* * *

Yüzünü avuçlarının arasına alıp gözlerine hüzünle bakması boğazını düğümlemişti. "Söylediklerin o kadar güzel ve kulağa o kadar hoş geliyor ki... Kalbim hızlanıyor, ruhum okşanıyor. Ama sonra bu duyguların benim için ne kadar imkansız olduğunun farkına varıyorum. Hiç bir zaman bana ait olmayacaksın, asker. Ben de a... Bunu uzatmak bize sadece acı verir."
Sayfa 122


"Sen beni seviyorsun."
Gannon sinirlenmişti. "Böyle bir şey söylemedim."
"Hadi, kabul et. Sen beni seviyorsun."
"Özellikle şu anda seni hiç sevmiyorum."
"O zaman daha önce seviyordun."
Derin bir nefes aldı. "Artık kaleye dönmelisin."
Sayfa 276

* * *



"İskoç tarihi aşk romanlarının parlayan yıldızı."
-Monica McCarty-

Alaric McCabe doğuştan hak edilmiş topraklar için savaşan bir klanı yönetmektedir. Artık görev gereği bir evlilik yapmaya da hazırdır. Fakat komşu bir klan liderinin kızı olan Rionna McDonaldla anlaşmaya giderken yolda pusuya düşürülür ve ölümle burun buruna gelir. Mucize eseri bir Highland meleğinin yumuşak dokunuşuyla hayata döndüğünde klanına bağlılığı ve en derin arzuları da sınanmış olur.
Kendi klanından dışlanmış olan Keeley McDonald sevdiği ve güvendiği insanların ihanetine uğramıştır. Yaralı savaşçının attan düşmesiyle Keeley bu cılız ama aynı zamanda güçlü görünen bedenin etkisinden kurtulamaz, tıpkı onun gibi Alaricin de yüreğini bir alev sarmıştır. Komplo ve tehlike çemberi onlara doğru yaklaştıkça Alaricin ne kadar imkansız görünse de bir seçim yapması gerekir: Kendi kanından olanları aldatmak pahasına bu kadının aşkına inanacak mıdır? 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: