Cumartesi, Kasım 23, 2013

RKBT 2. Gün || Hakan Günday "Daha" || Yorum


GoodReads Puanı: 4.26 / 5
ViKitap Puanı: 8 / 10
Türkçe Yayın: Doğan Kitap
Sayfa Sayısı: 420
Yazarın Diğer Kitapları: 
Kinyas ve Kayra
Zargana
Piç
Malafa
Azil 
Ziyan
Az


Yorumum:

Hakan Günday, kitaplarını takip eden ve sık sık tavsiye eden bir arkadaşımdan duyduğum bir isim. İtiraf etmeliyim ki ondan duyana kadar haberdar olduğum biri de değildi. Ama Daha kitabını okuyunca dedim ki bir şey biliyormuş ki tavsiye etmiş. 

Tek kitapla bir karar vermek doğru olur mu bilmiyorum ama yazarın dilini çok sevdim. Hatta bayıldım. Hiç tanımadığım bir yazara başlamak riskli gelir bana her zaman. Acaba yazım tarzı bana uygun mudur diye endişelenirim. Hatta Daha'nın ilk satırlarında da biraz zorlanmadım değil. Her zaman ki tarzı mıdır bu bilmiyorum ama ilk paragrafı 2-3 kez okudum. Ondan sonraki satırlarda bir açıldı ki elimden bırakamadım.

Kitap 2 bölümden oluşuyor. İlk kısımda insan kaçakçılığı ikinci kısımda kitabın kahramanı Gaza ile ilgili durumlardan bahsediyor. 
9 yaşında, annesi ölmüş, insan kaçakçılığı yapan bir babanın eline kalmış çok zeki bir çocuk Gaza. O yaşında babasının isteği üzerine çıraklıkla giriyor bu işe. İstekli değil bu işlerde ama zaman geçtikçe doğasına da alışıyor. Ya da alışmak zorunda kalıyor. Kendince bir devlet kuruyor başkanı ise kendisi. Elindeki yetmeyen hep daha fazlasını isteyen ya da çok fazla gelip elindekileri o dahalarla ne yapacağını bilemeyen kafası karışık bir çocuk. Belki biraz fazla ki sonradan patlak veriyor zaten.

İkinci kısımda kaçakçılık hayatı son bulan Gaza, liseyi bitirip üniversite hayalleri kuruyor. Kabul etmeliyim ki burada olayların daha farklı patlak vereceğini düşünürken aniden direksiyon kırıldı ve Gaza yokuş aşağı yuvarlanmaya başladı. Sonu mu? Sanırım en sonunda aradığı huzuru buldu.

İnsan kaçakçılığı, çocuk istismarı, güç, otorite... her şeyi barındıran bir kitaptı. Bazı yerler vardı ki yazarın sert anlatımına rağmen içimi dondurdu. Sert diye tabir ediyorum çünkü bahsettiğim yerleri öyle soğuk bir gerçeklikle anlatmış ki sizi çarpana kadar nereden geldiğini bile anlamıyorsunuz.

Ve ilk defa bir kitapta alıntı zorluğu yaşamadım ki düşünün ne kadar sevdim. Elimden gelse sayfalarca alıntı yazabilirdim. Kendimi dizginlediğim haliyle sonuç bu.

Çok beğendiğim kitaplarla ilgili uzun uzun yazamam derim ya yine öyle oldu. Yazarın kitaplarını okumayı hatta kütüphaneyi sıkça etmeyi düşünüyorum :D Okuyun diye şiddetle tavsiye edeceğim bir kitap "Daha."


Puanım:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: