Çarşamba, Aralık 04, 2013

Nicola Cornick - Yalancı Sevda (Yorum)

Orjinal Adı: The Scandals of an Innocent
Seri Bilgisi: The Brides of Fortune #2
GoodReads Puanı: 3.64
Türkçe Yayın: Pegasus Yayınları
Sayfa Sayısı: 384
Çeviri: Esra Doyuk

Yorumum:

Cornick'in dilini sevdiğimi ilk kitap yorumumda yazmıştım. Fikrim değişmedi aksine daha çok pekişti. Diline, anlatım şekline hayranım. Aksi takdirde bu kitabı bitirmem en azından sinir harbi yaşamadan bitirmem çok zordu.

Spoiler yazmaktan mümkün olduğunca kaçınırım ama bu sefer kendime mukayyet olamayacağım. Tam olarak konuya değinmeyeceğim için okumayanların bir göz atmasını da isterim. Sonra siz de benim gibi fıttırabilirsiniz.

İlk kitapta hizmetçi Alice'e kalan mirası okumuştuk. Hatta tüm bu tantana ona kalan miras ve taliplisini reddetmesi sonucu ortaya çıkmıştı. Ve yine bildiğimiz üzere Laura'nın kuzeni Miles hafiften Alice'e yazıyordu. İşte kitabımız da o durumlardan biraz ileri safhada başlıyor. Öyle ki Alice Miles'tan hiç hoşlanmıyor. Ama maalesef Miles tüm yaptıklarına rağmen üstüne bir de eline şantaj fırsatı geçiriyor ki ben ilk sövmemi burada yaptım. Haydi diyelim konu olması lazım illa bir araya getireceğiz ama böyle pişkin, utanmaz, aymaz, akıl almaz bir karakter ve absürd olay örgüsü olmak zorunda mıydı? Yahu adamın borcu dağları tepeleri aşmış, kızın 80 binine konacak üstüne o para borcu bile kapatamıyor ve evlendikten sonra kıt kanaat yaşayacaklar! Alice gibi cin bir kızı bırak hangi gerizekalı bunu kabul eder??? Tabi ki Miles ya evleniriz ya da hapse girersin dedi ama akıl var mantık var böyle yaşamanın hapse girmekten ne farkı var. Severek evlenmiyorlar ama dikkat! Şantaj sonucu. Vallahi parayı bırakan kadının yerinde olsam mezarımda ters dönerim. Adam bir de üstüne basa basa söylüyor bunu. Paranın peşindeyim diye. Üstelik senin anan var abin var. Onlar ne olacak. Kendin mi kazandın da birine böyle kolay teslim ediyorsun o parayı. Gidip Morty'le evlensen daha iyiydi!

Çok kızgınım çok. Miles ne yaparsa yapsın bir türlü toparlanamadı gözümde. Alice'i de aklı başında bilirdim. İki öpücüğe tav oldu ve böyle karakterlerden nefret ediyorum. Eline koluna sahip çıkamıyor bunlar ya. Bir de o dönem ha günümüzde yaşasa bu kız kesin yollu olurdu! 

İşte yazarın dili ve anlatımı var ki tek kurtaran unsur buydu. Yoksa 1 puan vermem işten bile değildi. Gerçi o cicim kelimesini çözemedim. Bir erkek cicim der mi yahu? Kafasını gözünü patlatırım vallahi.

Ve şu da var ki her ne kadar para esas nokta olsa da diğer tarihi romanlardan daha acımasız bir bakış açısı olmasını da seviyorum. Para sıkıntısı bazen işlenir ama Cornick boyutunda işleyen çok azdır. Siz misiniz bu türü seven alın size deyip kazın ayağının nasıl olduğunu güzelce gösteriyor. 

Son kitap umarım ki karakterler açısından toparlamıştır. Hoş bu kitapta Lizzie saçma sapan hareketler yapıyordu o yüzden çokta umutluyum diyemiyorum. Tek güvencem anlatımı...

Puanım:

* * *

Alice, Lister'ı istiyordu. Bu basit bir fiziksel çekim konusuydu. Ayrıca parasını da istiyordu. Bu da basit bir ekonomi konusuydu.


"Çok feci bir şekilde istediğin bir şeyden kendini uzaklaştırırsan ne olur biliyor musun?" diye mırıldandı.
Fenerin aydınlattığı odada Alice'in mavi gözleri Miles'ınkilerle buluştu.
"Nefsini eğitmiş olursun?" dedi.
Miles gülümsedi. "Hayır," dedi. "O şeyi çok daha fazla istersin sadece."

* * *

Bir yalancı aşk için, Dürüst olmaya değer mi? Eskiden hizmetçi olan Bayan Alice'e son işvereninden büyük bir miras kalır. Bu nedenle şehirdeki birçok servet avcısı peşine düşer. Taliplisi olan Miles onu evlenmeye zorladığında ise hemen teslim olmamaya karar verir. Miles'la her karşı karşıya gelişinde onu daha iyi tanımaya başlar. Hatta âşık olur. Ancak Alice'in Miles'la evlenebilmesi için bazı şartları vardır. 

Çekici olduğu kadar yalancı olan bu hovarda üç ay boyunca yalan söylemeyecektir! Şimdi aşk zamanı! 

"Duygusal ve romantik bir ziyafet!" 
-Romantic Times-

2 yorum:

  1. kaç bölümden oluşuyor kitap 384 sayfa bendeki 22 bölüm sanki biraz eksik kalmış hissi uyandırdı da

    Sonuç Bitiş : Ve ben de sana asla bir hanımefendi istemediğimi söylemiştim, dedi Miles onu tekrar öperken.

    Doğrumu Acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı okuduktan sonra verdiğim için maalesef bakamıyorum. Pdf'ten baktım ve evet, öyle bitiyormuş.

      Sil

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: