Cuma, Ocak 17, 2014

Rachel Gibson - Adı Aşk Olmalı (Yorum)

Orjinal Adı: It Must Be Love
GoodReads Puanı: 3.80
Türkçe Yayın: Nemesis Kitap
Sayfa Sayısı: 288
Çeviri: Güzin Pelin Direnoğlu

Satın almak için tıklayın

Yorumum:

Beni tanıyanlar nasıl bir Gibson hayranı olduğumu çok iyi bilirler. Kitaplarını çıkar çıkmaz alır, ablama bile elletmeden okurum. Bu kitabı taaa fuarda alıp okumayı ertelemem boşuna değilmiş. Sanki içime doğmuş.

Her ne kadar ılıman yorumlar da görsem, hatta çok beğenildiği söylenen yorumlarda görsem bence olmamıştı. Konu çok iyi ama karakterler hiç Rachel'a yakışır cinsten değildi. 

Gibson'un bir çizgisi var benim gözümde. Kızları ve erkekleri tabi birebir kopya değil ama genelde bir stil sahibiler. Hadi adamı geçtim de Gabrielle gibi bir kadın karakteri yazmaya eli nasıl varmış anlamadım. Öyle bön bön kızları ona yakıştıramıyorum. Rachel kızları çatlak olur bu açıdan doğru ama böyle pısırık olmazlar. Olursa da böyle beğenilmez işte.

Umarım bu bir anlık gafletle yazılan bir kitaptır ve diğerlerinde eski performansına döner. Hayır insan hayranı olduğu bir kalemden beklemiyor. Herkese Gibson tavsiye eden ben sanırım bu kitabı en sona yazacağım bundan sonra. Hatta baştan uyarımı da yapacağım; aman diğer kitaplarını seversen çok beklenti yapma diye.

Bir çift sözümde çevirisine var. Aslında teknik olarak hatasız bir çeviriydi. Bazı kelime yanlışları dışında edisyon hataları yoktu. Ama duygu eksikti. Çok mekanik ve monoton bir çeviriydi. Maalesef kayıp gitmiyordu. Tamam bu tercih olabilir, ben beğenmemiş olabilirim ama sürekli genç adam-kadın kelimelerini görmekten bıktım. Ya ismiyle ya da böyle sıfatlarla bahsedilmesi baydı. Saymadım ama sayfa başına düşen genç adam-kadın sayısı oldukça yüksekti. Bunlar okumaya gölge düşüren hatalar bence. Umarım sonraki kitaplarda aynı hataları görmeyiz.

Puanım:

* * *
Joe Shanahan, dedektiflik günlerine geri dönebilmek için teşkilatın gözüne girmelidir. O günlerde gerçekleşen büyük bir soygun, ona istediği fırsatı verir. Suçluyu yakalayarak eski günlerine geri dönmeye kararlı olan Joe, baş şüpheli olarak görülen Gabrielle Breedlove’ı takip etmeye başlar. Sonrasında işler karışır. Çünkü Gabrielle takip edildiğini anlamıştır. Joe ise herkesin konuşmaya başladığı bu hırsızlık olayındaki suçluyu bulmaya kararlıdır. Üstelik planı da hazırdır.

Joe’nun hesaba katmadığı bir tek şey vardır: aşk. 

'Heyecanlı, sıcak ve romantik.'
Susan Andersen


2 yorum:

  1. Çeviri konusunda çok haklısın canım...
    Gabriella'nın bir parça sönük olması konusunda da... Ama yine de ben sempatik buldum Gabriella'yı :)
    Ha ama Rachel karakterlerinin genel özelliklerine uzak mıydı evet, o konuda sonuna kadar hemfikiriz :)
    Ben bu kitapla Tesadüfler Adası'nı peş peşe okudum. Orjinal basım yılları 2000lerin başı... Bence bunun da payı var hayal kırıklığına uğramamızda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başka bir yazarda sempatik olacak bir karakter doğru ama işte Gibson olunca bir laf sokma, ne bileyim cingözlük bekliyorum :D
      Tesadüfler Adasını çok beğenmiştim aslında ben. Tarzı olan bir karakterdi. Dedektifleri de severim halbuki ama bu sefer olmamıştı :(

      Sil

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: