Pazartesi, Nisan 21, 2014

Jane Casey - Ölümün Soğuk Sesi (Yorum)


Orjinal Adı: The Missing
GoodReads Puanı: 3.74
Türkçe Yayın: Olimpos Yayınları
Sayfa Sayısı: 520
Çeviri: Ayça Sağlam
Satın almak için: Kitap Sihirbazı

Yorumum:

Bu hafta polisiye romanlar haftası oldu benim için. Açılışı da Jane Casey ile yaptım. Yazarın diğer kitaplarını biliyorum, bu kitabının seri olmadığını öğrenince girişi yaptım.

Annesiyle yaşayan ve monoton bir hayat süren öğretmen Sarah Finch, koşu yaptığı bir akşam, kayıp öğrencilerinden birinin cesedini bulur. Polisi aradıktan sonra da olaya dahil olur. 16 yıl önce Sarah'ın abisi Charlie kaybolmuş, ailesi dağılmış ve çok geçmeden babasını da kaybederek annesiyle yaşamak zorunda kalmıştır. Kendi geçmişinde de benzer şeyler olduğundan kendini daha çok davanın içinde bulur. 

Geçmişi tabi ki olaylar sırasında peşini bırakmıyor. Gazetecilerle uğraşırken suçlu konumuna kadar geliyor. Tabi bu arada Dedektif Andy Blake ile de bir yakınlaşması oluyor.

Polisiye bir kitap olmasının yanı sıra oldukça ürpertici. Sonuna kadar çok da şaşırdığımı söyleyemem ama sonunda bir yerlerde sıkı yakaladı. Gerçi son sayfalar da yine bir sorun vardı. Hatta sonunun doğru olup olmadığından bile şüphe duydum (:

Ve bence kitabın en büyük eksisi birinci ağızdan anlatması, yani tüm olayı Sarah tarafından dinlememizdi. Anladım ki polisiye kitaplarda bunu sevmiyorum. Derinlemesine anlatma imkanını elinden alıyor ve işin polisiye kısmını sekteye uğratıyor. Anlatım şekli beni zorlamasa daha çok seveceğimi düşünüyorum. Çünkü güzel bir gerilim polisiyesi vardı. Nasıl desem yazar yeri geldiğince oldukça acımasız olmuş. Kalemini korkak alıştırmamış (:

Çevirisi de güzeldi ama en çok baskıyı beğendim. Okuması kolay, yazıları da büyükçeydi. Kalın olmasına rağmen kitabı açmakta zorlanmadım. Okurken zorlanmaktan hiç hoşlanmıyorum o açıdan da geçer not aldı.

Diğer kitaplarını da merak ediyorum aslında ama anlatım tarzına bakmadan başlamayacağım sanırım. Merak damarım galip gelmezse tabi ki (:

Puanım:


* * *
On Altı Yıl Arayla Kaybolan İki Çocuk
Sarah Finch küçük bir kızken, ağabeyi dışarıya oynamaya gider ve bir daha asla dönmez. Charlie'nin başına neler geldiğini öğrenememek, aileyi darmadağın eder. Yıllar sonra öğretmen olan Sarah, evine geri dönmüştür. Ağabeyinin odasını kutsal bir mabet gibi kullanan alkolik annesiyle birlikte yaşamaktadır.

Tek Bir Tanık
Ardından on iki yaşındaki Jenny Shepherd kaybolur ve Sarah öğrencisinin cesedini evinin yakınındaki korulukta bulur. Sarah, bu davaya müdahil oldukça kendisiyle ilgili şüpheler de gitgide artar. Fakat kendisini takip eden yalnızca polis değildir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: