Cuma, Nisan 18, 2014

Üç Blogger'dan Kitap Önerileri



Gün geçmiyor ki yeni bir etkinliğe katılmayayım. Dayanamıyorum arkadaş, seviyorum bu etkinlikleri (:

Bu sefer ki etkinliğimizde "Kitap Önerileri" üzerine. Vampirella'nın GüncesiBookowski ve bendenizin soruları ve cevapları. Siz de katılmak isterseniz çok sevinirim (:

* * * 


1. Önyargılı olduğun bir konuda önyargılarını yıkmanı sağlayan bir kitap öner:
Çok önyargıları olan biri değilimdir. Olanı da değiştirmek oldukça zordur. Aklıma sadece günümüz Türk yazarlarına mesafem geliyor. Önyargı denmez ama mümkün olduğunca uzak durmaya çalışıyordum. Sinem Akça'nın Peri Masalı'nı okuyana kadar. Ondan sonra da Pınar Özel, Fondöten ile bayrağı göklere çekti :D Şimdi biraz daha ılıman bakıp şans veriyorum (:

2. Seni kitapta anlatılan o harikulade ülkede/yerde (gerçek/fantastik fark etmez) yaşamak istemene sebep olan bir kitap öner: 
Okumadım henüz ama Hogwarts, dolayısıyla Harry Potter (:

3. Okuduğun tarihi kitaplardan öyle bir kitap öner ki sen o kitabın içindeki karakterlerden biri olmak ve o tarihte olup olanları yaşamak istemiştin:
Tarihi derkene? Historical diyeceğim çünkü diğer tarihi kitaplar bende buhran duygusu yaratıyor. Canım falan sıkılıyor, etkisinden çıkamıyorum ve bu kötü bir etki oluyor.
Ben Böyleyim (Lisa Kleypas) ya da Gelin (Julie Garwood.) Biri bey biri lord ama ikisi de onurlu insanlar. Anladınız olayı :P

********


1. Okuyan kişinin, ülke yönetimine ve politikacılara karşı bakış açısını sonsuza dek değiştirecek bir kitap:
Yine tek bir kitap demeyeceğim. Kurtuluş savaşı, Milli mücadele ya da Atatürk üzerine kitaplar baya bir etkiliyor beni. Bugün ki kötü durumumuzu daha net gösteriyor.

2. Çocukluğun o masum ve rengarenk dünyasını yansıtan bir kitap:
Şeker Portakalı (José Mauro De Vasconcelos) ya da Bir Genç Kız Yetişiyor (Betty Smith.) İkisi de beni fazlasıyla etkiledi.

3. İçinden onlarca alıntı seçip belki altını çizeceğin, belki günlüğüne yazacağın muhteşem bir kitap:
Hakan Günday - Daha
Hepsini yazmadım ama baya bir alıntı işaretlemiştim.

********

Kitap İklimi'nin Soruları

1. İmreneceğin kadar güzel bir ailesi ilişkisi yazılmış bir kitap: 
Bridgerton. O kardeşleri ve anneyi istiyorum. Tamam belki Frances'i es geçebiliriz. Öyle melankolik kardeşi boğarım :D

2. Kurgu açısından gerçekçi bulduğun bir kitap: 
Ka Hancock - Kırık Camlar Üzerinde Dans

3. Eğitici, yol gösterici bir kitap 
Jess McCann - Sen Daha İyisine Layıksın

4 yorum:

  1. Önyargı değil de pek tercih etmediğim bir tür olan öykü okumayı Yalçın Tosun ile sevmeye başladım. Dokunma Derslerini çok ama çok sevdim. Diğer iki kitabını da aldım. Tavsiye ederim.

    Harry Potter üçümüzde de aynı, yeah!

    Şeker Portakalını da kesinlikle okuyacağım veee Günday'ı Kinyas ve Kayra ile deneyeceğim.

    Bridgertonlar beni senin kadar açmadı, hele Frances ayyyy çok sinir etti.

    Ka hancock ise merak ettiklerim arasında ve öneri ile birlikte öne çekmiş bulunmaktayım :))



    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdım bile listeye (:
      Garwood'un yeri ayrı benim için, daha çok erkek kardeşleri sevsem de Fances dışında seviyorum onları. Anneleri Violet ve Danbury'de çok komik :D
      Hancock yazar olarak da kişi olarak da çok sevdiğim biri, okumalısın bence de :D

      Sil
  2. "Şeker Portakalı" gerçekten güzeldi, hayal meyal hatırlıyorum. = )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devamını getiremedim ama çok güzeldi. Ama kısa olduğundan ve hemen okuduğumdan çok detay hatırlamıyorum bende :/

      Sil

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: