Perşembe, Ekim 09, 2014

Jane Casey - Acımasız (Yorum)

Dedektif Kerrigan'ın hikayesi Acımasız kitabı ile devam ediyor.

Maeve Kerrigan serisinin ilk kitabı 5. Kurban'ı okumuştum daha önce. Araya giren uzun süreden sonra şenliği de fırsat bilerek ikinci kitabı da bitirdim. 

İlk kitabı ortalama bulmuştum. Şaşırtıcı olayların yanında anlatım açısından beni biraz zorlamış ve Maeve'yi pek sevememiştim maalesef. Ancak sevgili yazarımız ikinci kitapta stil mi değiştirdi yoksa yeni yeni mi açılmaya başladı bilmiyorum resmen ilk kitabı sollayan bir kitap yazmış.

İlk kitabın sonunda Maeve hastanelik olmuş ve taburcu olmuştu. Rob ile aralarındaki durum pek açıklığa kavuşmamıştı ayrıca. Bu kitap ise her yönden tatmin ediciydi.

"Pat aslında nasıl olurlarsa olsunlar herkesin en iyi taraflarını görürdü."
"Bazı insanlar böyle oluyor."
"Evet ve bu, hayatı onlar için gerçekten zorlaştırıyor. Yaşamak için insan biraz gerçekçi olmalı, öyle değil mi?"

Pedofillerin öldürüldüğü bir davanın ortasına düşüyor Maeve. Polislerin üstünde durmadığı bu cinayetler oldukça hunharca işlenmiştir. Üstelik yanına verildiği müfettiş Derwent'te işleri hiç kolaylaştırmıyordur. Maeve'nin işi zor yani. 

Ancak olayların derinine indikçe altında farklı şeyler yattığını da görüyor Maeve. Kitap iki kısımdan oluşuyor esasında ve gerçekten de ikinci kısımda farklı bir boyuta geçiyor. 

Polisiye açısından bakıldığında oldukça iyiydi. Benim gibi artık pek şaşıryan birini bile sonunda şaşırtmayı başardılar. Yer yer olayı biraz uzattığını düşünsem de genel olarak heyecanlı bir olay zinciri vardı. Üstelik ilk kitapta olmayan daha samimi anlatım ve karaktere karşı oluşturduğum sempati de bunda etkili olmuş olabilir. Çünkü ilk kitapta nasıl desem Maeve oldukça soğuk gelmişti bana. Şimdi Rob ve ekibe yeni katılan Liv ve Derwent'in de sayesinde daha insancıl bir duruma dönmüştü.

Rob demişken yine onun ağzından okuduğumuz ve benim içimin eridiği bölümler vardı. Yahu bayılıyorum bu adama. Hele onun anlattığı yerler tadından yenmiyor. 

Her yıl bir kitabı çıktığını gördüm Jane Casey'nin. Umarım sıradaki kitabı da Kerrigan serisindendir. Tam da beğenim artmışken bir kitap daha olsa seve seve okurdum :D

Puanım: 10/8

23 yorum:

  1. Hemen serinin ilk kitabını okuyorum. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O biraz daha ortalama ama aklında olsun (:

      Sil
    2. Okudum ilk kitabı.Şenlikten sonra bunu da okurum. :)
      Dedektif deyince benim aklıma direkt Rizzoli geliyor.Rizzoli gibi Meave de ilk kitapta sürekli dışlanıp eziliyor.Umarım diğer kitaplarda da öyle değildir. :D

      Sil
    3. Rizzoli'nin kitapları okumadım daha. Okudum da okumadım gibi bir şey aslında :P
      Biraz şamar oğlanı gibi doğru ama ilki göz ardı et bence :D Zevklerimiz benzeşiyor gibi, o yüzden buna daha iyi bir not vereceğini düşünüyorum (:

      Sil
    4. Rizzoli bir numara ya deli kızım benim,herşeyini seviyorum hatunun. :D
      Gerçi bende serinin 3 kitabını okumama rağmen böyleyim devam kitaplarını da seri hemen bitmesin diye okumuyorum yoksa bir haftada biterdi seri. *-*

      Evet benziyor. Yorumunu okuyunca bunu daha çok severim diye düşünmüştüm bende zate. :D
      Kitabın tek eksi yani farklı karakterlerin bakış açısından anlatırken keşke bölüm bölüm yapsaymış yazar böyle bölüm aralarında güzel durmuyor bana göre.

      Sil
    5. Kitapta da mı öyle ya. 3 kitap okumuştum ortalardan ama Rizzoli dizideki gibi gelmemişti bana :D Bir şans vermek lazım o zaman.

      Sadece bir bakış açısı ile yazıldığından o bölümler gözüme batmıyor. Ona da şükür diyorum hatta :D Rob tarafından okuyamamakta vardı :D

      Sil
  2. Ilk kitap çok çekici gelmemişti dedektif Maeve çok kıyıda kalmış herkesin dalga geçtiği ezik bir karakterdi. Dedektif deyince insanın aklına Eve Dallas falan geliyor. :) bu kitapta var bende çok ısınamasamda dayanamayıp almıştım. E kitabın sonlarından sonra dedektifin özel hayatını merak ediyor insan ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eve gibi biri gelmez ama şimdi Nora çıtayı yükseltmiş :D Yanından geçmese de bu kitapta daha ön planda geldi bana. Biraz daha olaya dahil oluyor. Gerek davada gerekse kişisel olarak. Zekice bir kaç tespiti de var.
      Rob ise ayrı bir olay. Seviyorum onu, gerçekten de insan merak ediyor. Başında yine tutuk kalır gibi olsa da Liv gibi faktörlerle daha insancıl yazmış yazarımız. Şöyle söyleyeyim ilk kitapta biraz atlayarak okuduğu yerler olmuştu. Bu sefer daha az oldu. O da polisiye kısmında. Şu sıkıcı teknik detaylarda :D

      Sil
  3. MAEVE NİN FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ NASIL HOCA ÖDEV VERDİ ÖZETİNİ ÇIKARDIM AMA FİZİKSEL ÖZELLİKLERİNİ ÇÖZEMEDİM SÖYLERMİSİN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neredeyse 6 ay oldu okuyalı. Maalesef hatırlayamıyorum.

      Sil

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: