Pazar, Ekim 26, 2014

RKBT 2. Gün || Sümeyye Akarçay "Aşka Rehin" || Yorum


Ne zamandır Türk bir yazar okumamıştım. Tekrar bizden birini okumaya karar verdiğimde buna Aşka Rehin ile başladığıma memnunum. Evet, kitabın beni sinir eden ya da saçma gelen yerleri olmadı mı? Tabi ki oldu ama sonuçta ben bir okurum ve beni tatmin etmek zordur. 

Hikaye konusunda okuduğumda beni etkilemişti ve başlayınca da etkisi uzun süre devam etti. Burak'ı sevdiğimi söylemeliyim. Uzun zamandır bu kadar kaliteli betimlenmiş Türk bir erkek karakter okumamıştım. Saçma sapan kıskançlıkları ya da kaprisleri yoktu. Geçmişin altında ezilmişliğine rağmen Betül'e olan duyguları o kadar gerçekçi ve yoğundu ki sonunda Betül bile bu aşktan kaçamadı.

Ama itiraf ediyorum ki Betül'ü bir türlü sevemedim. Kız güzel anlatılmış ama yazar Burak'ı öyle bir betimlemiş ki adamın yanına bırak Betül'ü başka bir kadın karakter gelse bile sevemezdim. Tabi ki bunda en büyük hata yazarımızın. Erkek karakteri böyle yazarsan olacağı bu olur. 

Kitap konu olarak o kadar dolu doluydu ki 592 sayfanın hakkını fazlasıyla verdi. Sanki birkaç hayat birden sıkıştırılmış gibiydi bir ömürlük yaşama. Güldüğüm yerler oldu, içimi cız ettiren yerler oldu ama sinir olduğum yerler de oldu bir o kadar. Yani şu Betül nasıl bir kız anlamadım. Kitapta öyle bir sahne vardı ki "Yuh ama yani" nidaları eşliğinde okudum. Söylersem spoiler olur diye yazamıyorum ama karakterler bile benimle aynı tepkiyi verdiler Betül'e karşı.

Kıssadan hisse kitap güzel olmasına güzeldi ama bir Betül'ü bir de birden fazla olayın silsile şeklinde bir anda geçmesi bende birkaç puan düşüklük yaptırmaya neden oldu. Onun dışında kendinizi benim aksime olayların akışına bırakırsanız o kadar gözünüze batmayacaktır ve özellikle Burak kitabı tek başına zaten sırtlayıp götürecektir. O yüzden kitabın nasıl bittiğini anlamadan okuyacağınız bir kitap elde etmiş olursunuz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: